Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΑΡΧΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΚΤΙΣΕΩΣ ΚΟΣΜΟΥ



Το εβραϊκό ημερολόγιο, σύμφωνα με το οποίο η δημιουργία (η γέννηση του Αδάμ) έλαβε χώρα το έτος 3760 π.Χ.. Έτσι, το εβραϊκό ημερολόγιο θεωρεί ότι το 2010 είναι το έτος 5770 και από 8/9 το 5771 (A.M.= Anno Mundi). (3760 + 2010 = 5770, άρα ξεκινάει το 5771).

Η εβραϊκή πρωτοχρονιά που λέγεται Ρος-Ασανά και σημαίνει Κεφαλή του Χρόνου, περιέργως πως, γιορτάζεται την πρώτη μέρα του έβδομου σεληνιακού μήνα. Είναι κάτι ανάλογο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, που ξεκινάει τον ένατο μήνα του χρόνου. Ίσως έχει να κάνει με την ιερότητα, που έχει για τους Εβραίους ο αριθμός επτά. Σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση αυτές οι μέρες είναι αφιερωμένες στην συγνώμη. Η πρώτη μέρα του σεληνιακού μήνα Τισρί (που εφέτος πέφτει την 8/9/10 πέρυσι 17/9/09 ή 29/9/08) θεωρείται η θρησκευτική πρωτοχρονιά.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Η θεματολογία για τους πρωτόπλαστους έγινε βασική σκέψη παραγωγής ζωγραφικών έργων σε όλες τις εποχές. Εδώ βλέπουμε έργο του Edouard Louis Dubufe με θέμα "Adam og Eva i Paradis ".



Σύμφωνα επίσης με την ταλμουδική παράδοση το Ρος-Ασανά θεωρείται, ότι είναι τα γενέθλια του ανθρώπινου είδους, μιας και είναι η μέρα που ο Θεός εμφύσησε στον Αδάμ την θεϊκή του πνοή.


Αυτό το σύστημα μέτρησης χρησιμοποιήθηκε και από τους πρώτους χριστιανούς εκκλησιαστικούς πατέρες και χρονικογράφους. Επί παραδείγματι, στις αρχές του 3ου αιώνα, ο επίσκοπος Ρώμης Ιππόλυτος αναφέρει ότι η "καταβολή του κόσμου", δηλαδή η γέννηση του Αδάμ, έλαβε χώρα 5.500 χρόνια πριν τη γέννηση του Ιησού Χριστού. Στις αρχές του 5ου αιώνα, ο μοναχός Πανόδωρος ο Αλεξανδρείας κατέγραψε ότι η δημιουργία του κόσμου έγινε το 5904 π.Χ. Παρόμοιοι ήταν και οι υπολογισμοί που ανέπτυξαν ο Γεώργιος ο Σύγκελλος, προσωπικός γραμματέας του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ταράσιου στα τέλη του 7ου αιώνα και ο μοναχός Αννιανός ο Αλεξανδρείας τον 5ο αιώνα που τοποθέτησε την δημιουργία του Κόσμου στις 25 Μαρτίου 5492 π.Χ. Η χρονολογία που εμφανίζεται στα Ρωμαϊκά μαρτυρολόγια είναι 25 Μαρτίου 5198 π.Χ.


Οι μελετητές της Παλαιάς Διαθήκης προσπάθησαν να υπολογίσουν αυτή την 'αρχή του κόσμου' προτείνοντας διάφορες χρονολογίες, όπως το 5508 π.Χ και το 5493 π.Χ. με βάση υπολογισμού την Παλαιά Διαθήκη που η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδεχόταν, δηλ. τη Μετάφραση των Εβδομήκοντα, η χρονολογία δημιουργίας του κόσμου που προσδιοριζόταν με την κατά γράμμα ερμηνεία των γενεαλογιών της Γενέσεως τοποθετήθηκε στο 5.509/5.508 π.Χ.



Στο Βυζάντιο, το Έτος Κόσμου αποτελεί την αντίστοιχη αντίληψη όσον αφορά το Βυζαντινό Ελληνικό Ημερολόγιο, το οποίο χρονολογεί τη δημιουργία την 1η Σεπτεμβρίου 5509 π.Χ. Ο Γ' Κανόνας της ΣΤ' Οικουμενικής Συνόδου αναφέρεται στην τρέχουσα χρονολογία «τῆς πεντεκαιδεκάτης τοῦ διελθόντος Ἰανουαρίου μηνός, τῆς παρελθούσης τετάρτης Ἰνδικτιῶνος, ἔτους ἐξακισχιλιοστοῦ ἐκατοστοῦ ἐννάτου», δηλαδή του έτος 6199 από τη δημιουργία Αδάμ που αντιστοιχεί στο έτος 691 από τη γέννηση του Χριστού. (5509 + 691 = 6199).


ΘΕΟΛΟΓΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ



Σύμφωνα με τις θεολογικές τοποθετήσεις που σημειώνονται παρακάτω, για το γεγονός αν ο κόσμος δημιουργήθηκε κατά τα έτη 5.509/5.492 ή όχι, δεν υπάρχει είτε δογματική κατοχύρωση, είτε δογματική σύγκρουση στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ούτε θα έπρεπε να τίθεται θέμα θεοπνευστίας για ζητήματα καθαρά επιστημονικού περιεχομένου. Η θεοπνευστία...επεκτείνεται...κατ' εξοχήν...επί των δογματικών και ηθικών αληθειών και δεν ζητάμε από αυτή "λύσιν επιστημονικών προβλημάτων, αστρονομικών, γεωλογικών...".

Δηλαδή "η θεοπνευστία" αφορά "τις θείες... αιώνιες αλήθειες... και όχι... στα μέσα με τα οποία αυτές εκφράζονται ή στις αντιλήψεις της εποχής για τη δομή του σύμπαντος" που στερούνται "δογματικής σημασίας".


Έτσι, η Ορθόδοξη Εκκλησία "μόνον τους οικουμενικούς...δογματικούς όρους χρησιμοποιεί ως κυρία και πρωτεύουσαν πηγήν της δογματικής διδασκαλίας της".


Το γεγονός ότι "προκειμένου περί φυσικών φαινομένων και επιστημονικών αληθειών, η Γραφή χρησιμοποιεί φράσεις και όρους της εποχής εκείνης, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται εις την σημερινήν επιστημονικήν ορολογίαν" έχει να κάνει με το ότι δεν σκοπεύει να περιγράψει τους φυσικούς νόμους, αλλά τη σχέση του Θεού με τον κόσμο. Κατά συνέπεια, εφόσον η Αγία Γραφή αποτελεί κομμάτι της Ιεράς Παράδοσης, δεν αναμένουμε από την Θεοπνευστία της Εκκλησίας επιστημονικές διαπιστώσεις, αλλά σωτηριώδεις, ηθικοδογματικές αλήθειες.


 





Η Εκκλησία βλέπει στην Π.Δ. "την αφετηρία της θείας οικονομίας και της ιστορίας της σωτηρίας" και δεν την ενδιαφέρει να βρει λύσεις στην Παλαιοδιαθηκική δημιουργία "για να ικανοποιήσει την ανθρώπινη περιέργεια λύνοντας το πρόβλημα της αρχής του κόσμου". Στα κείμενα αυτά "δεν έχουμε κάποια επιστημονική διερεύνηση, έστω με τα δεδομένα της εποχής εκείνης, αλλά θεολογική καθαρά προσέγγιση...". Είναι ενδεικτικό ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία "ιδιαίτερα στην εικονογραφία και την υμνολογία της, προτιμά να βλέπει τον Μωυσή, τον ιερό συγγραφέα του βιβλίου της Γένεσης, περισσότερο ως προφήτη, ως αρχιερέα και ποιμένα, παρά ως ιστορικό συγγραφέα, με τη σημερινή κοσμική έννοια, ή ως θεωρητικό διερευνητή του προβλήματος της δημιουργίας".


Κατά συνέπεια, η χρονολόγηση με βάση το έτος 5.508 π.Χ. αποτελούσε "το χρονολογικόν σύστημα της εποχής εκείνης" ο υπολογισμός του οποίου με βάση το έτος "'από κτίσεως κόσμου'" αντικαταστάθηκε σταδιακά από την "μετά Χριστόν χρονολογίαν" η οποία χρησιμοποιείται αρχικά "υπό του πατριάρχου Θεοφάνους Α' κατά Φεβρ. 1597, κατόπιν υπό Κυρίλλου του Λουκάρεως το 1626, καθιερούται δε επισήμως υπό της Εκκλησίας το 1728".

Επομένως η Εκκλησία μας από 1η Σεπτεμβρίου 2010 εισήλθε στο 2011 που είναι το από κτίσεως κόσμου έτος 7519 (5508 + 2011), (,ζφιθ’) ή Ινδικτιώνος δ’ (4) , Ηλίου κύκλος ιε’ (15) σελήνη ι’ (10).


ΠΗΓΗ:

Μου απεστάλει στο ταχυδρομίο μου (ως εκ τούτου διατηρώ πάσα επιφύλαξη).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ

Στο βιβλίο της της Ιζαμπέλλας Παλάσκα αναφέρεται μια άγνωστη και εκπληκτική εξιστόρηση προσπάθειας του Θ Πάγκαλου να δει τον Μουσολίνι, ο ο...