Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ «ΙΕΡΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ»

Το 1883 ο Ν. Γ. Πολίτης πρότεινε στην κυβέρνηση Τρικούπη την κατάργηση ου μαθήματος των θρησκευτικών, την εποχή αυτή το μάθημα ονομαζόταν «ιερά μαθήματα», ας δούμε ποιους λόγους παρουσίασε σαν αιτιολογία για την κατάργηση του μαθήματος από το εκπαιδευτικό σύστημα:



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Νικ. Γ. Πολίτης. Ο «πατέρας» της λαογραφίας


« Επιβλαβεστάτην δε και ολεθριωτάτην υπολαμβάνω και την καταφόρτωσιν των παίδων δια των ιερών καλουμένων μαθημάτων. Ου μόνον ο προς διδασκαλίαν εκμάθησιν αυτών δαπανούμενος χρόνος ηδύνατο να χρησιμοποιηθεί τελεσφορώτερον εις διδασκαλίαν χρησιμοτέρων μαθημάτων, αλλά και τα αποτελέσματα της διδασκαλίας αυτών εισίν όλως αντίθετα των σκοπουμένων.
« Ο αγνοών τα στοιχειωδέστατα καθήκοντα αυτού προς την πολιτείαν και τους συμπολίτας του αναγκάζεται να εκμάθει την αρνητικήν ηθικήν του δεκαλόγου, και μιαίνεται η αγνή ψυχή του παιδός, ακουόντος το πρώτον τας εν τη ογδόη και δεκάτη εντολή αναγραφομένας αισχράς πράξεις………..
«Είναι άγνωστα εις τους παίδας τα ονόματα και αυτών των δημοτικωτάτων εθνικών ηρώων, υποχρεούται όπως να γιγνώσκωσιν ακριβώς τ ανδραγαθήματα των εβραίων ηρώων…………
« Δεν διδάσκονται οι άθλοι του Ηρακλέους και του Θησέως , ως μύθοι, λαμπρυθέντες υπό της εξόχουτων προγόνων ποιήσεως και της καλλιτεχνίας, και διδάσκονται οι άθλοι του Σαμψών……………..
Η ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης, από του ψεύδους προς τον Θεόν και της αδελφοκτονίας αρχομένη, βρίθει τοσούτων μιαρών πράξεων, ώστε και αυταί αι σχετικώς αθωόταται εκ τούτων εισί προσφυέσταται να διδάξωσιν, αν μη τι άλλο χείρον, τουλάχιστον τον δόλον και την κακοήθειαν».




Δηλαδή αντίθετα με τα σημερινά επιχειρήματα περί πολυεθνικότητας της κοινωνίας και περί ελευθερίας στο δικαίωμα επιλογής της θρησκείας ή της αθείας των μαθητών, προβάλλεται η άποψη για τα ηθικά και εθνικά πρότυπα που θα πρέπει να παίρνει ο μαθητής και θεωρεί ότι η Παλαιά Διαθήκη έχει αρνητική ηθική και εθνική διαπαιδαγώγηση στην ελληνική νεολαία.



Εάν σήμερα αυτά τα κριτήρια παρουσιαζόντουσαν σαν λόγος διακοπής διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών, οι υπερασπιστές της σημερινής επιχειρηματολογίας θα θεωρούσαν τις απόψεις του Ν. Γ. Πολίτη σαν φασίζουσες και ανάξιες συζήτησης, με αναμενόμενη ίσως και την τοποθέτησή τους υπέρ της διατήρησης του μαθήματος της Παλαιάς Διαθήκης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

- ΑΠΑΝΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ τόμος 8 εκδόσεις ΤΟ ΒΗΜΑ βιβλιοθήκη προλογισμός Στ Ζουμπουλάκη.
- ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ τόμος Α ΝΕΒ / Ερμής Αθήνα 1973

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ

Στο βιβλίο της της Ιζαμπέλλας Παλάσκα αναφέρεται μια άγνωστη και εκπληκτική εξιστόρηση προσπάθειας του Θ Πάγκαλου να δει τον Μουσολίνι, ο ο...